segelas teh Libbtunn, sekeping biskut Ori YO


Mata Che Nikon semakin kuyu.Keyboard terus ditekan-tekan.Rasa kantuk yang dicetuskan oleh saraf dan otak cuba dihilangkan dengan meneguk segelas air kopi cap Kapal Kargo yang kaya dengan kaffein. Chot Rotta tersenyum melihat kesungguhan sahabatnya itu.

"Betul ke nk publish cerita ni?",suara Chot Rotta yang bermuka ala Kwong Sang Woo memecah kesunyian.Sesekali rambutnya disentuh-sentuh, risau nanti aura hot berkurang.

"Wajib publish,aku tak boleh kalah dengan geng2 lain Chot, ini aje cerita yang boleh jadikan aku top", Che Nikon menjawab dengan penuh semangat.

Akhbar harian Punca Dera tempat Che Nikon bekerja bersaing sengit dengan Binatang Popular untuk menerbitkan gosip-gosip artis yang panas.Tentunya pembaca yang terbuka minda dan tinggi falsafahnya akan mengejar cerita-cerita sebegini.Malahan kalau dikaji pandangan artis serta kritikan mereka, pasti boleh dijadikan sumber rujukan ilmiah.

"tapi belum tentu lagi cerita sebenarnya....nanti bercerai berai dibuatnya", Chot Rotta meneguk teh panas cap Libbbtunn perlahan-lahan.

"ada aku kisah...",Che Nikon terus menyambung kerja.

Chot rotta bangun dari kerusi.Sekeping biskut cap Ori Yo dijamah dengan lahap.

"Nasib baik ko bukan perawi hadith!",Chot Rotta berlalu pergi.

3 comments:

doraemong said...

aiya che nub..aku kurg mengerti la kisah mu ni

abeaji said...

aku harap encik nub tidak kesepian di cuti ini..

daniel haykal said...

tapi aku kesepian ditinggalkan oleh ikan kering2 yg telah mengemudi ke arah laut cina selatan.."jgn mare"

Copyright © 2009 - Yamani Iskan Corner - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template